I 2019 fusjonerte forsikringsselskapene til DNB og Sparebank1 til det vi i dag kjenner som Fremtind Forsikring. Kite fikk oppdraget om å arrangere et kick-off som skulle markere etableringen av det nye selskapet med et arrangement for 800 deltakere.
I utviklingen av konseptet var vi opptatt av å ivareta to ulike kulturer som skulle forenes i ett selskap, med felles verdier og ambisjoner. På bakgrunn av Fremtinds nye grafisk profil, nye verdier og nye ambisjoner utviklet vi et konsept med den kreative plattformen «Utforske, oppleve og prestere – sammen». Innholdet i kick-offet skulle gi de ansatte en umiddelbar følelse av stolthet, tilhørighet og fremtidstro.
Med utradisjonelle virkemidler som stimulerte til samspill, deltakelse og relasjonsbygging ble gjestene engasjertfra ankomst til slutt. Overraskende innslag og opplevelser formidlet selskapets fremtidsfokus. Artistinnslag, scenografi og formidling understreket at Fremtind er med på å skape historie.
Kite sto for hele leveransen, fra prosjektledelse, konseptutvikling, rådgivning, innholdsproduksjon, visuelle leveranser, logistikk, teknisk avvikling til deltakeradministrasjon.